SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

Aktuális ajánlatok
2019. 06. 28.

A Ford a jövőbe tekint Európában: az üzletmenet átalakítása a jobb jövedelmezőség érdekében, hatékonyság, több új EV és SUV

KÖLN, Németország, 2019. június 27. – A Ford új üzleti modellt és friss járműkínálatot vezet be; mindez szerves része annak az átalakítási folyamatnak, ami eddig a legátfogóbbnak számít a vállalat európai üzletmenetének történetében. A Ford jó úton van afelé, hogy idén jelentős mértékben javítsa pénzügyi eredményeit Európában, kikövezve ezzel az utat a fenntartható jövedelmezőség felé. A hosszú távú cél a 6 százalékos EBIT marzs elérése.

“A vállalat globális átalakításával összhangban a Ford az európai piacon is célzottabb üzleti tevékenységeket folytat majd, ami a vásárlók igényeire összpontosítva és egy karcsúbb szervezetre támaszkodva nagyobb megtérülést eredményez,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Új stratégiánk gyors megvalósítása lehetővé teszi számunkra, hogy további befektetésekkel erősítsük vezető haszongépjármű-üzletágunkat, hogy több elektromos hajtású járművet, SUV-t, izgalmas nagy teljesítményű modellváltozatokat és legendás importmodelleket kínáljunk vásárlóinknak.”

Az új európai működési modell és az azt biztosító szervezet július 1-től lép működésbe. Három vásárlóközpontú üzleti csoport alakul (Haszongépjármű, Személygépkocsi és Import), elősegítve a vásárlók igényeire összpontosító gyors döntéshozatalt. Mindegyik csoportnak saját, külön erre kijelölt menedzsmentje van, amelyben helyet kapnak a marketingért, gyártásért és termékfejlesztésért felelős vezetők. 

A Haszongépjármű csoportot Hans Schep ügyvezető igazgató vezeti; a csoport az Egyesült Királyságban, Duntonban, a vállalat jelenlegi haszongépjármű-központjában működik majd, ahol fejlesztésekkel és a műszaki színvonalat fokozó beruházásokkal javítják a létesítmény működésének hatékonyságát.

A Ford tovább erősíti vezető szerepét az európai piac vezető haszongépjármű-márkájaként – többek közt a pickup-szegmensben –, és a következő öt év során megduplázza európai haszongépjármű üzletágának jövedelmezőségét. Ezt a növekedést a Volkswagennel kötött stratégiai szövetségis elősegíti, akárcsak a törökországi Ford Otosan vegyesvállalat és az újjászervezett Ford Sollers vegyesvállalat Oroszországban.

A Roelant de Waard ügyvezető igazgató vezetésével Kölnben működő Személygépkocsi csoport dolgozik az európai gyártású autók és SUV-k jövőbeli portfólióján.

Többcélú projekt-csapatokat jelölnek ki az egyes modellcsaládokhoz, hogy a tervezés és a gyártás a vásárlók igényeire összpontosítva történjen. Az európai személyautók – köztük az akkumulátoros elektromos autók – fejlesztési központja Köln-Merkenich lesz.

Az Import csoporthoz tartozik majd a kultikus modellek portfóliója, így a Mustang, az Explorer és a 2020 végén érkező, Mustang-ihletésű, tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű szabadidőautó is. A Ford arra készül, hogy 2024-ig több mint háromszorosára növeli az Európába irányuló személygépkocsi-importját.


Három új típus

A Ford felfrissíti és kibővíti európai kínálatát, a következő öt év során bevezetve legalább három új típust, miközben tovább növeli szabadidőautó-portfólióját, egyebek közt a vadonatúj, Mustang-ihletésű, tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű szabadidőautóval. Az új típusok a vadonatúj Kuga, Puma és Explorer Plug-in Hybrid mellett jelennek majd meg a márka kínálatában.

Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás csökkentését szolgálja majd a hagyományos hajtásláncok további tökéletesítése, az országspecifikus járműportfólió-menedzsment, valamint az új hibrid és tisztán elektromos hajtási változatok széles választéka.

Minden új Ford személygépkocsi-típus kínálatában szerepel majd elektromos opció, így az európai vásárlók a piac egyik legátfogóbb hajtáslánc-palettájáról válogathatnak. Egy jövőbeli akkumulátoros elektromos hajtású járműcsalád gyártása Európában történik majd.

“Jövőnk alapja az elektromos hajtás,” tette hozzá Rowley. “Az elektromos hajtásokat egész portfóliónkban bevezetjük, hogy vásárlóinknak még több olyan autót kínálhassunk, amelyek élvezetesen vezethetők, keveset fogyasztanak és jobban kímélik a környezetet.”

Széles körű hatékonyságjavító intézkedések

A Ford új európai működési modelljének alapja egy széles körű hatékonyságnövelő program, amelynek célja kifejezetten az új üzleti csoportok támogatása.

Ahogy azt a vállalat korábban bejelentette vagy megerősítette, a gyártás hatékonyságénak növelését szolgálja hat összeszerelő üzem és részegységgyártó üzem bezárása vagy eladása a jövő év végéig:

Az Észak-Walesben működő Bridgend Motorgyár javasolt bezárása 

A Franciaországban működő Ford Aquitaine Industries Sebességváltó Üzem bezárása 

Az Oroszországban működő Naberezhnye Chelny Összeszerelő Üzem, St. Petersburg Összeszerelő Üzem és Elabuga Motorgyár bezárása 

A Szlovákiában működő Kechnec Sebességváltó Üzem eladása a Magna vállalatnak

Mindezek eredményeképpen a Ford európai gyártási portfóliója 2020 végére a javasolt 18 létesítményre csökken (ez a szám 2019 elején még 24 volt). Az Egyesült Királyságban a Ford of Britain és a Ford Credit Europe vállalatok Warley-ban működő központját még idén bezárják, és a tevékenység Duntonban folyik majd tovább.

Mindemellett a Ford csökkenti a műszakok számát a németországi Saarlouisban és a spanyolországi Valenciában, ezzel párhuzamosan pedig a menedzsment-struktúrát, valamint a marketing- és értékesítési folyamatokat is racionalizálja.

Mindez összességében körülbelül 12.000 munkahelyet érint majd 2020 végéig Európában a Ford saját tulajdonú vállalataiban, illetve az összevont közös vállalkozásokban, elsősorban közös megegyezéssel. Ezekből mintegy 2000 a vezetői pozíció, amelyek azon 7000 vezetői pozíció közé tartoznak, amelyeket a Ford globálisan megszüntet.

“A munkatársaktól megválni és üzemeket bezárni a legnehezebb döntés számunkra. Mivel tudjuk, milyen hatással van ez a családokra és a helyi közösségekre, segítünk e hatások enyhítésében,” mondta Rowley. “Hálásak vagyunk azokért a tárgyalásokért, amelyek jelenleg is folynak üzemi tanácsainkkal, szakszervezeti partnereinkkel és a dolgozók választott képviselőivel. Együttes erővel tovább haladhatunk, és arra összpontosíthatunk, hogy hosszú távú, fenntartható jövőt alakítsunk ki Európában.”


A Ford Motor Company

A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg. 

E-mailt/visszahívást kérek!


Forrás: Ford Sajtószoba



Márkakereskedésünk hírei